;

חשיבות שעת הצילום בעת צילום אדריכלות

שעת הצילום היא חשובה ביותר לצלמים, והופכת לגורם מכריע בכל צילום אדריכלות.

בפוסט הקצר הבא אראה מספר דוגמאות הממחישות כיצד צילום מבנים בשעות שונות מיצר אפקט שונה לגמרי וממחיש אלמנטים שונים בפרוייקטים המצולמים.

צילום בשעות היום הוא הבסיס לכל צילום אדריכלות. אור השמש והניגודיות הרבה בתמונה מדגישים את צורת המבנה, את הנפח שלו, ואת האלמנטים התלת מימדיים. בנוסף האור הלבן עוזר להדגיש את החומרים מהם המבנה עשוי, בין אם מדובר בבטון, עץ, מתכת, או זכוכית.

צילום אדריכלות
GN House – Erez Segalovitz

לעומת צילום בשעות היום המעביר אינפורמציה הכרחית על הפרוייקט, צילום בשעות הדמדומים (שעות הדמדומים הם פרק זמן קצר מיד לאחר השקיעה, בו אין אור שמש ישיר, אבל השמיים עדיין בהירים יחסית) נותן דגש על האוירה. יש איזון עדין בין הצבעוניות של השמיים, האור העדין שעדיין מאיר את המבנה, והתאורה המלאכותית הבוקעת מהחלונות במבנה.

צילום אדריכלות
GN House – Erez Segalovitz

שני הצילומים משלימים אחד את השני, ויחד עוזרים לתת הבנה שלמה של הפרוייקט האדריכלי. מצד אחד מבחינה אינפורמטיבית, ומצד שני בפן הרגשי והאווירתי.

בדוגמא הבאה ניתן לראות כיצד צילום באור השמש הישיר מדגיש את המעברים בין האור והצל, ועוזר להמחיש את קורות המתכת העוטפות את המבנה, את קנה המידה ואת הנפח של המבנה. לעומת זאת הצילום בשעת הדמדומים מעניק למבנה הילה המבודדת אותו מהסביבה, כשהאור הבוקע מחלל התצוגה גם מדגיש את החלל הפנימי.

צילום אדריכלות
Chevrolet Showroom – Eran Zilberman
צילום אדריכלות
Chevrolet Showroom – Eran Zilberman

הדוגמאות האחרונות מציגות צילום אדריכלי בשעת שקיעה. שעת השקיעה מעניקה אור רומנטי, חם, ועדין. השילוב בין שעת שקיעה לעננים מאפשר לצלם תמונות בחשיפות ארוכות במיוחד תוך שימוש בפילטרים מיוחדים, וכך לדגיש את הסטטיות של המבנה המצולם, לעומת המריחה של המים והעננים.

צילום אדריכלות
House in Ceasarea – Kfir Chakir
צילום אדריכלות
The Orient Hotel Jerusalem

לסיכום, שעת קביעת מועד צילום אדריכלת הוא חשוב מאין כמוהו. יש להתאים את שעת הצילום לכיוון חזיתות המבנים, לקחת בחשבון את מזג האויר ביום המיועד, ולהחליט האם להקדיש זמן צילום נוסף גם בשעות שקיעה והדמדומים. בנוסף, מכיוון שהשקיעה והדמדומים קצרים מאוד בישראל, יש להתכונן לשעות אלה מראש ולדעת בדיוק איזה זויות צילום נהיה מעוניינים לצלם בשעות אלה כדי לנצל את הזמן המועט בצורה אידיאלית.

יואב פלד \\ Peled Studios

@